Blog Geng

CARA-CARA DAFTAR NAMA DALAM CHATROOM

-klik di ''setname'' di petak chatroom sebelah kanan bawah
-klik sign up
-masukkan username, password dan email anda
-jika keluar perkataan ''this screen has be taken, maknanya nama tu dah ada orang guna.. so guna username lain ok..
-lepas dah lepas proses isi username, leh la isi gambar....

KEPADA MEREKA YANG TAK DAPAT DENGAR MUZIK, SILA KLIK LINK INI KEMUDIAN REFRESH..http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2F67.220.77.92%3A8000%2Flisten.pls&h=dAQBAOyAs

''SELAMAT BERCHATING SAMBIL MENDENGAR WORLDWIDE RADIO FM
HIBURAN SEPANJANG MASA"

UNTUK MENGETAHUI LEBIH LANJUT MENGENAI RADIO INI SILA KLIK LINK INI http://w0rldwide.webs.com/chatroom.htm

Jumlah Paparan Halaman

ZUL. Dikuasakan oleh Blogger.

Bukan kaki mohong

Bukan kaki mohong

Followers

Radio Penang FM

Lagu Dimainkan: Loading...

Kotak Permintaan Lagu

TWITER

Chat box

RSS

Kesedihan dan jeritan batinku di malam raya.......

Alhamdulilah akhirnya sempurna sudah ibadah puasa kita tahun ni.... Takbir pon bersahut sahutan... lagu lagu raya semakin rancak di corong2 radio... suasana di bandar menjadi sunyi sebab ramai dh ada di kampong halaman masing2... entah kenapa aku masih lagi di bandar ni... esok dah raya... sanak saudaraku semua dah berkumpul di kampung tu... adik2 ku pon menelefon ku bertanyakan aku nak balik bila... ntah la napa... aku xde mood nak raya kali ni... ya.. salah satu sebab mungkin teringat arwah mak dan abah ku yg dah lama pergi tinggalkan kami... tapi alasan tu xleh di terima kalau aku kata xde mood nak raya tahun ni... aku dah besar so fikiran must be mactured ok...




Ok... setelah aku duduk seharian memikirkan apa yg menyebabkan aku xde mood nak raya adalah seperti berikut

  1. Tahun lepas punya raya, ada seorang sepupu aku, datang ke umah tokwan,  agak kaya la jugak aku tengok dia... semua pakcik makcik aku bertanyakan pada dia dan sembang dengan nye.. ye la org berjaya, mesti semua suka nak dekatkan diri... aku ni spm je.. yg aku sakit hati, aku dok depan pintu tu, aku hulur tangan nak salam ngan dia, dia leh wat xtau ja.. punya kerek nak cibai... berlagak seyy...
  2. Kebiasaan pagi2 raya aku sembahyang di kampungku di kedah, tapi kubur arwah mak abah aku ada di perak. so aku terpaksa meminta pertolongan pakcik aku untuk bawa kami 3 beradik pergi ziarah kubo tu.. so x syok la tiap2 tahun asyik nak minta hantar kan kan..
  3. sejak kematian mak dan abah, kami 3 beradik dah macam x wujud je kat kampong tu.. pakcik n makcik lain sibuk melayan sepupu2 yg masih ada mak n abah... melainkan klu nak cat umah,nak suh g kedai,bakar lemang baru la tegur kami... ingat kami ni apa.. xleh ke layan sama adil mcm sepupu2 lain..
  4. Dan lagi satu sebab aku xde mood nak raya tahun ni adalah target aku tahun lepas nak raya hebat2 tahun ni x tercapai, contohnye aku nak raya pakai kereta aku sendiri tahun ni, tapi motor pon x mampu beli lagi. ni disebabkan aku ditipu oleh majikan aku NFM . 4 bulan aku keje x bayar gaji, last2 baru aku tau kami pekerja dipergunakan... aku jatuh gila2 tahun ni sebab kan gaji x dibayar selama 4 bulan tu.. ekonomi aku betul2 down tahun ni dan tahun ni mmg tahun yg malang bg aku... hutang sana sini, duit umah tunggak 3 bulan, kekadang tu ada sampai aku nak makan pon x mampu... memang gila2 punya jatuh la... nasib baik aku ada kawan2 yg setia.. Zack arif banyak gak tolong aku masa aku susah, selalu bawa kua makan n lepak2, tarmizi pon rajin gak bawa aku makan2, dan insan yg paling aku xkan lupa adalah si dia Nurfarhanah, dh byk dah aku susahkan dia selama hubungan kami 8 tahun. maafkan aku semua... aku x minta untuk jatuh gila2 tahun ni...

Kekadang bila aku susah n bersedih, aku akan sentiasa teringat arwah mak aku... terdetik dalam hati alangkah bagus kalau mak ada lg skang...tapi aku xleh la nak bersedih je kan...


Sorry la semua... aku saja je nak luahkan apa yg ada dlm hati ku ni kat sini... x suka xpe... pape pon aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA untuk hampa semua... di harapkan hampa semua heppy2 selalu n ceria di hari raya esok ok... aku pon xtau esok aku nak raya ke x... baju raya pon aku x bli tahun ni.... ye la sebab aku jatuh kaw kaw tahun ni kan... tapi aku percaya ada hikmah sebalik semua ni... 

Ya Allah... jika aku susah begini adalah jalan terbaik Kau tunjuk padaku... maka aku redha dengan ketentuanMu ya Allah......





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ berkata...

aku pun sedeh ni.....

Catat Ulasan